Dlaczego interaktywne materiały wideo bardziej angażują uczestników szkolenia?

interaktywne wideo - dlaczego warto

Miałem dzisiaj okazję obejrzeć nagranie webinaru Anny Sabramowicz: The Anatomy of an Articulate Storyline Template That Engages, które jest dostępne na kanale YouTube Anny.

Anna podzieliła się historiami związanymi z tworzeniem szkoleń e-learingowych z wykorzystaniem materiałów wideo.

#1: Case study: szkolenie dla firmy Adidas.

Firma Anny zaprojektowała szkolenia, wykorzystując materiały wideo, z których dotychczas korzystali pracownicy firmy Adidas.

Na czym polegała zmiana?

Materiały zostały podzielona na krótkie, dopasowane tematycznie odcinki. W odpowiednich momentach wideo zostaje zatrzymane i na ekranie pojawiają się pytanie i możliwe odpowiedzi. Po udzieleniu odpowiedzi pojawia się informacja zwrotna z wyjaśnieniem.

interaktywne wideo

Źródło: YouTube The Anatomy of an Articulate Storyline Template That Engages , omówienie rozpoczyna się od tego miejsca

#2 Case study: przygotowanie szkolenia Broken co-worker

Drugi przykład to kultowe szkolenie Broken co-worker, które łączy ideę tworzenia komiksów z wykorzystaniem materiałów wideo. Konwencja zaangażowania jest bardzo podobna:

  • Historia (przedstawienie problemu);
  • Pytanie;
  • Konieczność dokonania wyboru;
  • Informacja zwrotna.

Przykład interaktywnego wideoPrzeciągnij i upuść w interaktywnym wideo

Źródło: Broken-co-Worker (dostęp wymaga wpisania adresu e-mail)

W tym szkoleniu dodatkowo wykorzystano interakcje przeciągnij i upuść. Zadaniem uczestnika jest wybór i przeciągnięcie odpowiedzi we wskazane miejsce.

Każde z w/w szkoleń zostało wyprodukowane w programie Articulate Storyline, który jest doskonałym sposobem tworzenia interaktywnych materiałów e-learningowych. Niestety cena licencji komercyjnej programu wynosi 1398 USD + VAT łącznie ok 7 000 zł.

Dobre wieści są takie, że aby przygotować podobne materiały nie trzeba posiadać licencji Articulate Storyline, ponieważ interaktywne wideo łatwo przygotujemy w kreatorze multimedialnych prezentacji platformy Spoti.

Dlaczego interaktywne materiały wideo bardziej angażują uczestników szkoleń?

interaktywne wideo - dlaczego warto

Ekran wykonany w nowej wersji programu iSpring Suite

Wyobraź sobie, że podczas szkolenia prowadzący mówi przez trzy godziny, nie zadaje pytań, nie angażuje uczestników tylko mówi. W przypadku szkoleń wideo znużenie uczestnika i spadek uwagi występuje dużo szybciej.

Podział materiału wideo i wprowadzenie interakcji zwiększa zaangażowanie uczestników.

Interaktywne wideo na platformie e-learningowej Spoti.

Poniżej przykład interaktywnego wideo, który przygotowywałem w kreatorze prezentacji dostępnym na platformie Spoti:

W intuicyjnym kreatorze można wykorzystać różne rodzaje interakcji tj.:

  • quiz z wyborem jednej lub wielu poprawnych odpowiedzi;
  • prawda czy fałsz;
  • interakcja przeciągnij i upuść;
  • pole z dodatkowymi informacjami, które są dostępne po kliknięciu;
  • przycisk z linkiem;

Możliwość tworzenia interaktywnych materiałów wideo jest standardowo dostępna na platformie e-learningowej Spoti.

Poradnik dotyczący przygotowania materiałów wideo znajdziesz tutaj.

Interesujące?

Z przyjemnością odpowiem na wszystkie pytania.

Krzysztof Kwasniewski

Krzysztof Kwasniewski

Pomaga przedsiębiorstwom i instytucjom wykorzystać platformę e-learningową Spoti, w prowadzeniu szkoleń i zwiększaniu motywacji pracowników. Chcesz poznać korzyści wynikające z wdrożenia platformy Spoti? Zarezerwuj termin spotkania (w wirtualnym pokoju).
Krzysztof Kwasniewski