Jak zapisać dokument Word jako pdf i zabezpieczyć hasłem?

zabezpiecz pdf hasłem

Krzysztofie, czy znasz jakiś sposób, aby przekształcić dokument stworzony w Word na format pdf (tak, aby nikt nie mógł wprowadzać w nim zmian) i dodatkowo, końcowy plik zabezpieczyć hasłem? Wiesz sam, wymogi RODO, polityka bezpieczeństwa itd.

Przeczytałem pytanie i potrzebowałem chwili na zastanowienie. Poszperałem chwilę w ustawieniach Word i voila.

Jak zapisać dokument Word w formacie pdf?

Pierwszy krok to zapisanie dokumentu w Word jako pdf, można to zrobić bezpośrednio w programie Word. Wybieramy kolejno Plik > Zapisz jako.

W kolejnym kroku należy rozwinąć ustawienie Zapisz jako typ, z rozwijalnego menu wybieramy Plik pdf, po zapisaniu program automatycznie zapisze dokument jako pdf.

Zapisz Word jako pdf

To była to prostsza część zadania, pozostała jeszcze druga zabezpieczenie pdf hasłem.

Jak zabezpieczyć plik pdf hasłem?

W tym celu należy kliknąć przycisk Opcje a następnie w sekcji Opcje formatu pdf zaznaczyć Szyfruj dokument przy użyciu hasła.

Szyfruj pdf

Kolejny krok to wprowadzenie hasła w przedziale od 6 do 32 znaków i gotowe.

dodaj hasło do pdf

 

z dostarczonych przez nas rozwiązań do e-learningu

Zapraszam na 20 minutowe, bezpłatne spotkanie w wirtualnym pokoju, podczas którego omówimy możliwości współpracy.

Krzysztof Kwasniewski

Krzysztof Kwasniewski

Pomagam przedsiębiorstwom i instytucjom wykorzystać szkoleniaplatformy e-learningowe, w prowadzeniu szkoleń i zwiększaniu motywacji pracowników. Chcesz poznać korzyści wynikające z wykorzystania e-learningu w organizacji? Zarezerwuj termin spotkania (w wirtualnym pokoju).
Krzysztof Kwasniewski
Krzysztof Kwasniewski