5 sprawdzonych sposobów sprzedaży szkoleń w Internecie

sprzedaż szkoleń w internecie

Sprzedaż autorskich szkoleń w Internecie może być źródłem dochodu pasywnego. Jest to bardzo atrakcyjna propozycja, głównie dlatego, że w porównaniu do innych pomysłów na inwestycje, nie wymaga zaangażowania dużego budżetu. Raz przygotowane materiały mogą generować przychody przez długi czas.

Jeśli planujesz rozpocząć sprzedaż szkoleń, warto rozważyć różne, sprawdzone modele.

Który model sprzedaży szkoleń w Internecie wybrać?

Poniżej przegląd najczęściej spotykanych sposobów.

#1 Jednorazowa opłata za dostęp do szkolenia

To najprostszy model sprzedaży, do którego najłatwiej przekonać potencjalnych klientów. Konstruując ofertę warto przemyśleć co się stanie jeśli po kilku latach będziemy chcieli wycofać się z biznesu. Klienci prawdopodobnie będą oczekiwać, że dostęp do szkolenia będzie nadal możliwy.

kupowanie dostępu do szkoleń online
5 sprawdzonych sposobów sprzedaży szkoleń w Internecie 1

#2 Subskrypcja, czyli dostęp do szkolenia przez określony czas

To model, w którym otrzymujesz cyklicznie wpłaty od klientów przez określony czas. Najpopularniejsze rodzaje abonamentu to dostęp na miesiąc, trzy miesiące, pół roku lub rok. Warto dobrze przeanalizować okres subskrypcji, z doświadczenia wiem, żę najbardziej wymagający są klienci, którzy płacą za dostęp miesięcznie. W przypadku rocznych płatności, oczekiwania są dużo mniejsze.

#3 Dostęp do pakietu szkoleń przez określony czas

Jest to model, z którego z powodzeniem korzysta wiele bardzo znanych na świecie platform, oferujących dostęp do szkoleń online min. Lynda.com. Możemy tworzyć zestawy szkoleń (np. tematyczne) lub zaoferować dostęp do wszystkich zasobów. Ten model idealnie sprawdza się w przypadku szkoleń z różnego zakresu.

#4 Prowizja od sprzedaży szkoleń

To rozwiązanie dedykowane dla inwestorów, którzy chcą skorzystać z wiedzy innych osób, a sami posiadają duże umiejętności w zakresie sprzedaży i marketingu. W tym modelu, naszymi klientami są eksperci i autorzy szkoleń, którym udostępniamy narzędzia do tworzenia i platformę sprzedaży. Autorzy otrzymują prowizję od każdej sprzedaży. Jest to bardzo trudny model i należy dokładnie przeanalizować dostępne na rynku oferty. Pośrednim rozwiązaniem jest zaoferowanie autorom częściowego wynagrodzenia i dodatkowej prowizji od sprzedaży.

prowizja od sprzedaży szkoleń
5 sprawdzonych sposobów sprzedaży szkoleń w Internecie 2

#5 Bezpłatny dostęp do szkoleń

Bezpłatny dostęp sposobem sprzedaży? Brzmi dziwnie? Warto rozważyć ten model, ponieważ umożliwia szybkie zbudowanie dużej grupy potencjalnychi i bardzo zaangażowanych klientów, którym następnie można zaoferować płatne dodatki tj. płatne opcje, materiały do pobrania, certyfikaty itd. Bezpłatny dostęp może być ograniczony czasowo. Przykładem skutecznego wykorzystania tej strategii jest np. Coursera.

Planujesz rozpocząć sprzedaż szkoleń w Internecie?
Niezależnie od tego na jaki model sprzedaży szkoleń się zdecydujesz, nasza platforma e-learningowa to umożliwi. Specjalizujemy się we wdrożeniach platform e-learningowych, pomagamy również w tworzeniu interaktywnych szkoleń e-learningowych oraz produkcji i montażu szkoleń wideo. Gwarantujemy, że szkolenia będą dostępne na każdym smartfonie i tablecie, niezależnie od modelu i producenta.

 

z dostarczonych przez nas rozwiązań do e-learningu

Zapraszam na 20 minutowe, bezpłatne spotkanie w wirtualnym pokoju, podczas którego omówimy możliwości współpracy.

Krzysztof Kwasniewski

Krzysztof Kwasniewski

Pomagam przedsiębiorstwom i instytucjom wykorzystać szkoleniaplatformy e-learningowe, w prowadzeniu szkoleń i zwiększaniu motywacji pracowników. Chcesz poznać korzyści wynikające z wykorzystania e-learningu w organizacji? Zarezerwuj termin spotkania (w wirtualnym pokoju).
Krzysztof Kwasniewski
Krzysztof Kwasniewski