Platforma e-learningowa czy sprzedaż dostępu do zasobów?

platforma do sprzedaży szkoleń

Paweł, właściciel firmy szkoleniowej przesłał do nas zapytanie dotyczące wdrożenia platformy e-learningowej.

Chciałbym oferować moim klientom płatny dostęp do materiałów pdf i wideo, które posiadam. Wydaje mi się, że platforma e-learningowa będzie najlepszym rozwiązaniem.

Zadałem kilka pytań i byłem pewny, że dużo lepszym rozwiązaniem dla firmy Pawła będzie platforma, umożliwiająca sprzedaż dostępu do zasobów.

Czym różni się platforma e-learningowa od sprzedaży dostępu do zasobów?

Platformy e-learningowe są wyposażone w cały szereg funkcji umożliwiających wsparcie procesów szkoleniowych w firmach i organizacjach. Wśród najczęściej spotykanych można wymienić:

  • Podział na działy i grupy szkoleniowe;
  • Zaawansowany system raportowania przebiegu i postępów dla poszczególnych osób;
  • Tworzenie indywidualnych ścieżek szkoleniowych dla poszczególnych działów i pracowników;
  • Testy, quizy i egzaminy ułatwiające weryfikację przyswojonych informacji;
  • Określenie minimalnego czasu, który musi uczestnik musi spędzić nad danym zagadnieniem;
  • Możliwość publikacji materiałów szkoleniowych przygotowanych w dedykowanych programach tj. Articulate Storyline, iSpring Suite lub Adobe Captivate.

sprzedaż dostępu do szkoleń

Jakie możliwości powinna posiadać platforma umożliwiająca sprzedaż dostępu do zasobów?

Wiele z tych funkcji nie jest potrzebne w przypadku platformy umożliwiającej sprzedaż dostępu do zasobów. W przypadku takiego rozwiązania dużo ważniejsze stają się następujące możliwości:

  • Tworzenie planów abonamentowych w ramach, których użytkownik będzie miał dostęp do określonych podstron (np. pakiet srebrny, złoty i platynowy);
  • Określenie czasu przez który użytkownik, który wykupi dostęp będzi mógł korzystać z materiałów;
  • Automatyczny proces zamawiania, płatności i monitorowania czasu, który pozostał do zakończenia abonamentu;
  • Automatyczna rejestracja i dostęp do wersji trial;
  • Mechanizmy wspomagające sprzedaż np. kupony promocyjne, automatyczne newslettery, kreatory do tworzenia sprzedażowych landing page itd.

Jak widać obie platformy tylko pozornie wydają się podobne. W rzeczywistości to zupełnie inne rozwiązania.

Specjalizujemy się we wdrożeniach platform umożliwiających prowadzenie szkoleń oraz sprzedaż dostępu do zasobów.

Z przyjemnością odpowiem na wszystkie pytania!

Krzysztof Kwasniewski

Krzysztof Kwasniewski

Pomagam przedsiębiorstwom i instytucjom wykorzystać platformy e-learningowe, w prowadzeniu szkoleń i zwiększaniu motywacji pracowników. Poznajmy się na linkedin