Nowe rozszerzenie platformy Spoti: Bazy wiedzy

Baza wiedzy do platformy Spoti

Z duża przyjemnością chciałbym przedstawić nasz najnowszy moduł rozszerzający możliwości platformy e-learningowej Spoti. Baza wiedzy powstała w oparciu o sugestie i wytyczne naszych klientów. W tym artykule omówię najważniejsze funkcje i możliwości.

Podział artykułów na kategorie i podkategorie z możliwością przypisania lub ograniczenia dostępu do wybranych grup

Przykład zastosowania.

W bazie wiedzy mają się znaleźć informacje na temat ogólnych procedur, które będą dostępne dla wszystkich pracowników.

Dział handlowy otrzyma dostęp do najnowszych cenników, wzorów umów i zamówień
a dział serwisu znajdzie tam informacje o procedurach postępowania oraz szablony dokumentów związanych z realizacją napraw.

Dodatkowo każdy z oddziałów regionalnych będzie miał dostęp do artykułów związanych bezpośrednio z lokalnym rynkiem.

Przypisanie dostępu dla wybranych grup umożliwi realizację takiego scenariusza. Funkcja ta działa identycznie jak w przypadku zarządzania dostępem do szkoleń.

Dodatkowo jeśli nie chcesz aby wybrana kategoria była w ogóle widoczna dla osoby z innej grupy to można ją ukryć z poziomu administracyjnego.

Oczywiście dostęp do całej bazy wiedzy jest domyślnie ograniczony tylko dla pracowników, którzy korzystają z platformy (wymaga zalogowania).

7Hry6Li6Pi3MkTCG8yktV2GFqwHyvIdIse

Dodawanie załączników i dokumentów w dowolnym formacie

Jednym z bardzo częstych zastosowań bazy wiedzy jest publikacja cenników, wzorów dokumentów itd. Baza wiedzy umożliwia przypinanie dokumentów w najpopularniejszych formatach umożliwiających pobranie.

Funkcja: ”Obserwuj”

Umożliwia uczestnikom otrzymywanie powiadomień e-mailowych w przypadku aktualizacji wybranego artykułu.

Przykład zastosowania: 

W artykule dodawane są najnowsze wersje cenników, wzorów dokumentów itp. Osoba, która “Obserwuje” wybrany artykuł otrzyma automatycznie powiadomienie e-mail, w przypadku dodania nowszej wersji dokumentu.

k1YAwVs0q8ybBDSztkmv3N48jQQ fA6pyN4gNQsc4rddQXqB2RIDjv4CYOqXLmVSgfOiT553eg8GRWqzAWlweExf8FFzfctjZHtdIvSw5bpSBVV1ayBDtlliSvqcpzV Efbwh5jE=s0

Intuicyjne i szybkie tworzenie treści artykułów

Baza wiedzy korzysta z tego samego edytora, który tak bardzo polubili nasi klienci do tworzący szkolenia. Dzięki temu dodawanie nowych artykułów jest szybkie i wymaga podstawowej umiejętności obsługi komputera (bez jakiejkolwiek zaawansowanej wiedzy informatycznej).

Dodawanie odwołań pomiędzy szkoleniami i bazą wiedzy

Wyobraźmy sobie, że w szkoleniu zostały już omówione procedury postępowania, do których chcielibyśmy się odwołać w bazie wiedzy.

Najłatwiejszym sposobem podłączenia jest dodanie odwołania (linku  lub przycisku), które po kliknięciu przeniesie uczestnika do właściwego miejsca. 

Łatwe kopiowania treści z zawartości szkoleń do bazy i odwrotnie

Edytor szkoleń umożliwia zapisywanie całych bloków informacji a następnie wstawienie do dowolnego artykułu bazy wiedzy (i odwrotnie). 

W przypadku jeśli zmiana zostanie wprowadzona w jednym miejscu, automatycznie zostanie wprowadzona w pozostałych, w których został umieszczony blok informacji.  Funkcja działa zarówno dla informacji wprowadzony w formie tekstu, zdjęć oraz szablonów interakcji.

Wyświetlanie informacji na temat ostatniej aktualizacji i osoby, która wprowadziła zmiany

Funkcja ułatwia weryfikację kto i kiedy wprowadził zmiany. Funkcja w postaci rozszerzonej jest dostępna również z panelu administracyjnego, gdzie możliwe jest sprawdzenie jakie zmiany zostały wprowadzone. Dla zwykłych użytkowników widoczna jest tylko informacja na temat autora zmian i daty wprowadzenia.

ECqUjL5iJcLxvJ4g gJbkMK0uPDWehHjKuXamBNjvWmJPlZfwuf0ER5tjAeSg SKRV7rDpfdFNfTbWwXPI985XE9B86Bp872MzcdFn

Wyszukiwarka

Ułatwia szybkie odnalezienie potrzebnych informacji. Baza wiedzy posiada własną wyszukiwarkę. Wyniki wyszukiwania z bazy wiedzy mogą być również pokazywane w ogólnych wynikach wyszukiwania. W ten sposób użytkownik może zdecydować czy chce korzystać z informacji umieszczonych w bazie wiedzy czy w zawartości szkolenia. Domyślnie wyszukiwarka pokazuje wyniki z tytułów i treści ale w zależności od potrzeb można to dostosować.

ro j8oUimuo8bdFWsjQ5I4DMAkzzxIzy7ru5oYE80TeVmwye7dnYB4XDcKHPL8zwu8ZI XJx1frbj5FLSXxzruCapYXDuy85cJMlTegJIq0bJ nz6zz8BnzprLUXBIsoDCYyqYMC=s0
9oCV1aeIOfZ3qY8Bd923crsqyonSTx2t3zl K99Y hiTGs2pE9X eQjxDG 2m7Yb fuE3rJw3t4cRjAQwDK00FmcWrvUtt0YmCrvgotNBj9hAtKg 8bQb5O1Ocmv9GCtDdnt4zGY=s0

Dodawanie tagów

Tagi to słowa kluczowe lub zwroty, które można przypisywać do artykułów. Zastosowanie tagów powoduje, że wyniki wyszukiwania będą bardziej precyzyjne, można również tworzyć listy artykułów oznaczonych danym tagiem. Do każdego artykułu można dodać dowolną ilość tagów. 

6DOFlzfj Lvj65MiWG0O8eaHwaNAP11Bjqe5PvYeO2X1CbcpLSfWlWXNRXGeNJxuZHGNqKKp0NZAFBIUEO29QM0rURAahJUrucCASuyPwfsRX

Komentowanie artykułów przez uczestników

Zastosowań komentarzy jest bardzo wiele. 

Mogą umożliwić zadawanie pytań, tworząc dostępne dla innych osób “mini” fora dyskusyjne.

Innym zastosowaniem może być zaproszenie uczestników do podzielenia się własnymi doświadczeniami na temat stosowania danej procedury, tworząc bazę dobrych praktyk.

Autor artykułu można włączyć możliwość komentowania dla każdego artykułu, treści dodane przez uczestników mogą być moderowane przed ostateczną publikacją.

liH STaNtC3FpFLMVDalHHgq lS6XyeTOA9uqZLsA rcg8PhHFkMXk5lWUI2XoodfPC0og29vwadsJp42TcYwpiDXQ6zxyndsUCb75H4SlzNwGeVNRG5AG73gcwi RqvbrC46 FX=s0

Ocena przydatności artykułów przez użytkowników

Umożliwia zebranie informacji zwrotnych dotyczących jakości i przydatności każdego 

z artykułów. Wyniki ankiet są widoczne dla administratorów i autorów artykułów.

YqjBPjivlq4Ihl45DFucRmmwh3G6cANyfc3skJwIeACsekg9U0wL6yX eiVOhbVEZfUJJuD0LdrkfeXKvkh1JbcD8DiQrFdP1DNytSG4e2uydnuPlmoV1GCaVZ91lSGYVm2du5Hq=s0
tkKbDTtlwFme6ZkMGkEAoTRcaQ5L4ueVLffFt7agsjKbd2T9f 2ce2DFscAqUsnvEkJjxBDo7qEu6k8ZmWPsJx82RveSYNlWb aAIUT0OYUamovWc2RHQFXVAZimC B YI4cGTm=s0
WBRvdkSjA7Wuy A7Gi5i1PSwHp2inqCRrtOCjAITkjquPeE98YF48MZMRTy WGO 5yQlQlXqnDgJkd1bYXrrAoVbIddqfPRJpYxx5jBAL8xhwRtQmPlbFTV6z7k sebg2Vm84VUT=s0

Rola: redaktor bazy wiedzy

Bardzo często bywa tak, że tworzeniem szkoleń zajmują się inne osoby niż dodawaniem artykułów w bazie wiedzy. W takiej sytuacji na pewno nie chcemy aby te osoby wchodziły sobie w drogę. W tej sytuacji przydatna, może okazać się rola redaktora, , który ma dostęp tylko do edycji bazy wiedzy bez możliwości wprowadzania zmian w zawartości szkoleń.

Dostosowanie wyglądu

Podstawowa możliwość zmiany wyglądu to wybór koloru wiodącego. eKHiq9SYettAM8hkGUI8zEB4 LOwnG3Gkwb

ZladEtE7H4DGPP tNMwtscX3FpuL2kmJGqwXT9XFDSh1Ymag s8sTMXRWvLEWfvsmxR7tV8HmIKAc8vbNz0ybYjmD5efsxu83rWTELvU 6knW0t MaNwKIVCsu9u7TYbwvJ2YPn=s0

Aktywny spis treści

Ta funkcja idealnie sprawdzi się w przypadku dłuższych artykułów, które można podzielić na podrozdziały. 

Spis treści zostanie utworzony automatycznie po oznaczeniu tytułów jako nagłówki. Każdy element spisu treści będzie aktywny co oznacza, że po kliknięciu uczestnik zostanie przeniesiony dokładnie do miejsca, w którym znajdują się szczegóły.

Odniesienia do konkretnego miejsca w treści artykułu można umieszczać również z innych artykułów.

ppo bX4Khhdt1ozuck3WaymRS2Zz0fOL3qBubbJcMX9dfbBGiE6K OX1GepCS2exEtmDS3Mg5JtdYJNETtfu0Yi5tHjhX1RFk7Q3Uau6hbYlLX3zhukGZ5eiq nC03T4hUZRYu3N=s0

Zbiorcze zestawienie funkcji:

  • Podział artykułów na kategorie i podkategorie;
  • Możliwość przypisania lub ograniczenia dostępu do wybranych kategorii dla grup;
  • Możliwość ukrycia widoczności kategorii dla grup, które nie mają dostępu;
  • Dodawanie załączników i dokumentów w dowolnym formacie;
  • Intuicyjne i szybkie tworzenie treści artykułów;
  • Dodawanie odwołań pomiędzy szkoleniami i bazą wiedzy;
  • Łatwe kopiowania treści z zawartości szkoleń do bazy i odwrotnie;
  • Informacja na temat ostatniej aktualizacji i osoby, która wprowadziła zmiany;
  • Wyszukiwarka z możliwością dostosowania sposobu wyszukiwania; 
  • Opisywanie artykułów za pomocą tagów;
  • Komentowanie artykułów przez uczestników;
  • Ocena przydatności artykułów przez użytkowników;
  • Dodatkowa rola: redaktor bazy wiedzy;
  • Możliwość zmiany koloru wiodącego;
  • Aktywny spis treści.
z dostarczonych przez nas rozwiązań do e-learningu

Zapraszam na 20 minutowe, bezpłatne spotkanie w wirtualnym pokoju, podczas którego omówimy możliwości współpracy.

Krzysztof Kwasniewski

Krzysztof Kwasniewski

Pomagam przedsiębiorstwom i instytucjom wykorzystać szkoleniaplatformy e-learningowe, w prowadzeniu szkoleń i zwiększaniu motywacji pracowników. Chcesz poznać korzyści wynikające z wykorzystania e-learningu w organizacji? Zarezerwuj termin spotkania (w wirtualnym pokoju).
Krzysztof Kwasniewski
Krzysztof Kwasniewski