powiadomienia na platformie

Wiele osób korzystających z naszej platformy e-learningowej oraz te, które miały okazję korzystać z wersji demo, pytało o zaawansowane możliwości wysyłania powiadomień do uczestników szkoleń.  Faktycznie wcześniej nie było zbyt wielu możliwości, ale w końcu nadszedł ten dzień…

Zaawansowane możliwości wysyłania powiadomień do uczestników szkoleń na platformie

Dla przypomnienia: standardowo dostępna była możliwość wysyłania powiadomień do uczestników poszczególnych szkoleń lub osób przypisanych do grupy szkoleniowej (funkcja dostępna dla menadżera grupy).

Obecnie możliwości jest tak dużo, że przygotowałem mapę prezentująca całość graficznie.

nowe możliwości powiadomień na platformie

 

Przypomnienia związane ze statusem szkolenia:

  • Wszystkie osoby biorące udział w szkoleniach, wiadomość zostanie wysłana za X dni.
  • Tylko osoby biorące udział w wybranym szkoleniu, wiadomość zostanie wysłana za X dni.
  • Tylko osoby, które ukończyły wybrane szkolenie, wiadomość zostanie wysłana za X dni.
  • Tylko osoby, które ukończyły wybrane zagadnienie, temat lub quiz, wiadomość zostanie wysłana za X dni.
  • Tylko osoby, które nie zaliczyły wybranego testu lub quizu, wiadomość zostanie wysłana za X dni.

Przypomnienia związane z aktywnością:

  • Tylko osoby, które wykonały zadanie, wiadomość zostanie wysłana za X dni.
  • Tylko osoby, których zadanie zostało przyjęte, wiadomość zostanie wysłana za X dni.
  • Automatyczna informacja o tym, że przesłany plik został oceniony.

Przypomnienia związane z administracją:

  • Osoby, które nie zalogowały się do platformy przez określoną ilość dni.
  • Informacja o tym, że zagadnienie jest dostępne dla wybranych osób zgodnie z harmonogramem.
  • Przypomnienie wysyłane określoną ilość dni przed datą wygaśnięcia dostępu do szkolenia.

Jak wysyłać w pełni spersonalizowane wiadomości do uczestników szkoleń?

Tworząc szablon wiadomości e-mail, możemy skorzystać z shortcodów, które spersonalizują treść, automatycznie pobierając informacje z bazy uczestników.
Poniżej lista informacji, które można wstawić do treści wiadomości:

  • imię i nazwisko użytkownika,
  • adres e-mail,
  • nazwę użytkownika,
  • imię,
  • nazwisko,
  • tytuł szkolenia,
  • tytuł zagadnienia,
  • ilość zdobytych punktów.

Jak wykorzystać te możliwości w praktyce?

Poniżej kilka przykładów e-maili, które można przygotować. Pogrubione fragmenty będą automatycznie pobierane z bazy platformy.

Przykład 1

Ola, zauważyłem, że nie zaliczyłaś zagadnienia Obsługa klientawkrótce minie termin. Czy mogę jakoś pomóc?

Krzysztof, administrator platformy

Przykład 2

Piotr, zauważyłem, że zalogowałeś się do platformy przez 10 dni. W międzyczasie pojawiło się nowe szkolenie: Zarządzanie czasem w dziale handlowym. Zapraszam.

Krzysztof, administrator platformy

Przykład 3

Marcin, chciałbym pogratulować. Zaliczyłeś test: Efektywna sprzedaż uzyskując 150 pkt. To rewelacyjny wynik!

Krzysztof, administrator platformy

Jak uniknąć sytuacji w której powiadomienia trafiają do spamu?

W przypadku większej ilości wysyłanych wiadomości z „normalnego” konta e-mail, może się zdarzyć, że część serwerów będzie traktować takie e-maile jako spam. W tym celu warto wykorzystać zewnętrzną usługę dedykowaną do wysyłania masowych powiadomień. Wybrane usługi gwarantują również możliwość raportowania wiadomości, które zostały otwarte i przeczytane przez adresatów.

Interesujące?

Zobacz jak wyglądają przykładowe szkolenia na platformie demonstracyjnej Spoti.

Krzysztof Kwasniewski

Krzysztof Kwasniewski

Pomagam przedsiębiorstwom i instytucjom wykorzystać szkolenia i platformy e-learningowe, w prowadzeniu szkoleń i zwiększaniu motywacji pracowników. Chcesz poznać korzyści wynikające z wykorzystania e-learningu w organizacji? Zarezerwuj termin spotkania (w wirtualnym pokoju).
Krzysztof Kwasniewski
Krzysztof Kwasniewski